Nibh porta elit, eu placerat nunc enim eu velit. Etiam eget velit lobortis.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Etiam convallis nec tellus id dictum. Aenean euismod, velit at facilisis scelerisque, purus nibh porta elit, eu placerat nunc enim eu velit. Etiam eget velit lobortis, elementum urna eu, tempus velit. Mauris dui magna, porttitor volutpat tincidunt vitae, vestibulum a turpis. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Integer vitae gravida nunc, a varius nunc. Maecenas leo lectus, bibendum at sodales nec, iaculis ac diam.

Donec eu dui ac elit tristique cursus sit amet id ipsum. Mauris non dignissim purus. Etiam convallis nec tellus id dictum. Aenean euismod, velit at facilisis scelerisque, purus nibh porta elit, eu placerat nunc enim eu velit. Etiam eget velit lobortis, elementum urna eu, tempus velit.

Mauris dui magna, porttitor volutpat tincidunt vitae, vestibulum a turpis. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Integer vitae gravida nunc, a varius nunc. Maecenas leo lectus, bibendum at sodales nec, iaculis ac diam. Donec eu dui ac elit tristique cursus sit amet id ipsum. Mauris non dignissim purus. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Gesty.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Etiam convallis nec tellus id dictum. Aenean euismod, velit at facilisis scelerisque, purus nibh porta elit, eu placerat nunc enim eu velit. Etiam eget velit lobortis, elementum urna eu, tempus velit. Mauris dui magna, porttitor volutpat tincidunt vitae, vestibulum a turpis. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Integer vitae gravida nunc, a varius nunc. Maecenas leo lectus, bibendum at sodales nec, iaculis ac diam.

Donec eu dui ac elit tristique cursus sit amet id ipsum. Mauris non dignissim purus. Etiam convallis nec tellus id dictum. Aenean euismod, velit at facilisis scelerisque, purus nibh porta elit, eu placerat nunc enim eu velit. Etiam eget velit lobortis, elementum urna eu, tempus velit.

Mauris dui magna, porttitor volutpat tincidunt vitae, vestibulum a turpis. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Integer vitae gravida nunc, a varius nunc. Maecenas leo lectus, bibendum at sodales nec, iaculis ac diam. Donec eu dui ac elit tristique cursus sit amet id ipsum. Mauris non dignissim purus. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Znak towarowy jako zapach

Wg przeanalizowanych przez nas stanowisk doktryny i ustawy - Prawo własności przemysłowej, znak towarowy nie musi być wyrażony graficznie od 2019 r. Doktryna dopuszcza taką możliwość, wskazując, że dotychczasowe graficzne formy nie są adekwatne. Znak towarowy mógłby być zapachem, mimo że nie jest możliwe jego graficzne przedstawienie, jak piszą niektórzy przedstawiciele doktryny (J. Sieńczyło-Chlabicz). Wskazuje się, że jest możliwe złożenie próbki zapachu oraz opisu znaku dla danego produktu, skoro rozwój technologii umożliwi przekazanie zapachowego znaku towarowego do zgłoszenia.(H.Fedorowicz)

TSUE w latach 2000. kwestionował możliwość rejestracji zapachowego znaku, twierdząc, że żadna metoda opisu ani nawet wzór nie uzasadnia takiej formy. Mimo to jedynym zapachem zarejestrowanym w UE był znak towarowy "zapach świeżej trawy dla piłeczek tenisowych".

USA od lat 1995. rejestruje znaki towarowe w formie zapachu używane do istniejących produktów rozpowszechnianych przez spółki (zapach muliny, Super Charged Strawberry, Cherry Bomb i Groovy Grape dla silników, zapach modeliny dla modelin Play-Doh)

Chiny nie dopuszczają certo po nowelizacji prawa o znakach towarowych w 2013 rejestracji zapachu, choć nie wykluczają takiej możliwości. Jedynym nieudanym przypadkiem rejestracji znaku towarowego zapachowego w Chinach był Hengyuanxiang1927, zapachowy znak towarowy odtwarzający zapach z XVIII w. (jaśmin, sandałowiec, lilia), co przyczyniło się do przeprowadzenia analizy konieczności zmian legislacyjnych i jest aktualnie postulowane w tamtejszej doktrynie (Li Suju)

Metody badawcze

Podzielimy temat na serię zagadnień prawnych, które będziemy rozważać. Zastosujemy model Isinga w celu analizy rozbieżności w analizowanym przez nas orzecznictwie i w doktrynie.

Zastosujemy pogłębioną analizę doktryny i orzecznictwa, prosząc naszą AI o podsumowanie najważniejszych ustaleń. Tym razem naszym materiałem będą także wyroki TSUE i wyroki zagranicznych sądów spoza naszego systemu kontynentalnego - nadal dostrzegamy cechy sieci złożonej mimo odmiennych cech systemu prawnego common law.

31 marca 2024

Znaki towarowe - jakie mogą być formy?

Chcąc zaistnieć na rynku, stwarzamy własne znaki rozpoznawcze. Najczęściej zgłasza się po prawo ochronne do znaku towarowego. Wszyscy przyzwyczailiśmy się do tego, że znak towarowy ma być wyrażony słowem lub grafiką. A jak można go wyrazić inaczej?

Ten temat jest przedmiotem sporów doktrynalnych i orzeczniczych od lat.

Zapraszamy na wyniki z naszego badania!

 

Regulamin strony

Skontaktuj się z nami!

E-mail: laboratorium@legal-lab.pl

laboratoriumprawnicze.legallab@gmail.com

Tel: 511448501

Facebook: Laboratorium Prawnicze Legal Lab

Twitter: AnastazjaDrapa1

Linkedin: Legal Lab Laboratorium Prawnicze